Trolejbusy pojedou na letiště již v příštím roce

Dopravní podnik zahájil v stavbu v pořadí druhé pražské trolejbusové trati. Po loni zprovozněné trati z Palmovky do Miškovic se začalo elektrifikovat spojení z Veleslavína na Letiště Václava Havla. Nasazení velkokapacitních trolejbusů na trasu současné autobusové linky 119 již příští rok na jaře výrazně zlepší komfort nejen při cestách na dovolenou, ale i pro lidi z Liboce a Ruzyně.

0 Shares

Autobusová linka 119 patří mezi nejvytíženější v Praze. Cestuje na ní v průměru nejvíce lidí na spoj a ve špičce vyjíždí vozy každé tři minuty. A proto právě při elektrifikaci této trati budou velmi znát výhody velkokapacitních dvoukloubových trolejbusů, které budou pro cesty na letiště nasazeny. Každý z 20 trolejbusů, které budou linku obsluhovat, má délku téměř 25 metrů a pojme 179 cestujících.

Trolejbusová trať na Letiště Václava Havla Praha je dlouhá zhruba devět kilometrů. Trakční trolejové vedení bude pokrývat přibližně 50 % stávající trasy autobusové linky 119, zejména stoupání z Nádraží Veleslavín až po letištní Terminál 3, ve zbylém úseku trolejbusy pojedou v režimu na baterii. Vozidla disponují akumulátory, na něž v plné zátěži ujedou minimálně 11 kilometrů. Díky tomu nemusí být trolejbus po celou dobu připojen k vedení a po celé trase se nemusí natahovat dráty. Postačí, když se pro vedení trolejí využijí stávající sloupy veřejného osvětlení. I tak si ale stavba druhé pražské trolejbusové trati a veškeré potřebné infrastruktury vyžádá přes 350 milionů korun. S jejím dokončením se počítá na jaře příštího roku.

Již v závěru loňského roku se rozjela první trolejbusová linka z Palmovky do Miškovic a v různých stádiích přípravy je celá řada dalších tratí. Na levém vltavském břehu se počítá s elektrifikací linek 131, 137, 142, 174, 176, 184, 191, 201 a 225. Na pravém břehu Vltavy by pak měly být výhledově trolejbusy nasazeny na linkách 112, 136 a 150.

Trolejbusy se loni vrátily do pražské dopravy po padesátileté přestávce. V provozu jezdily v hlavním městě mezi lety 1936 a 1972. Jejich opětovné nasazení přinese výrazné zkvalitnění veřejné dopravy, ale také pomůže Praze plnit klimatické závazky, které mimo jiné stanoví, že do roku 2030 město sníží emise CO2 o 45 % oproti roku 2010.