Do finále se dostalo polské studio DWAA, londýnské Grimshaw Architects, české ov architekti společně s Olgoj Chorchoj, norské studio Snøhetta a londýnská kancelář William Matthews Associates. Architekti předložili porotě své referenční projekty z oblasti dopravní infrastruktury, většinou se jednalo o nádražní budovy, ale také dvě lanovky.
Úkolem finalistů je zpracovat a předložit architektonický návrh všech tří stanic a pěti podpěr plánované lanovky Podbaba – Troja – Bohnice, která zajistí chybějící spojení břehů Vltavy v Trojské kotlině. Z předložených návrhů porota vybere tři nejlepší a s autory vítězného návrhu Dopravní podnik uzavře smlouvu o spolupráci v oblasti architektonického řešení stavby při přípravě projektové dokumentace.
Lanovka z Podbaby do Bohnic představuje nejefektivnější spojení Prahy 6 a Prahy 8, které jsou odděleny Vltavou a příkrým svahem Trojské kotliny. Cesta z Bohnic do Dejvic je dnes zdlouhavá, vyžaduje přestupy mezi autobusy, metrem, tramvají a trvá kolem 40 minut. Lanovka ji zkrátí na čtvrt hodinu.
Lanová dráha bude dlouhá 2 240 metrů a bude po ní jezdit sedmnáct kabin, každá s kapacitou 35 osob. S provozní rychlostí přes 19 kilometrů v hodině dráha v jednom směru přepraví zhruba 2000 lidí za hodinu.