Jaké jsou tedy hlavní plány? Každý z obyvatel Prahy s trvalým pobytem získá od města několik desítek hodin parkování za pouhou desetikorunu na hodinu. A toto zlevněné parkování ve vyznačených zónách budou moci využít ti, kdo k nim přijedou na návštěvu. Ať už osobní, nebo pracovní. Už by se vám tedy nemělo stát, že instalatér nebo elektrikář přijede k havárii pozdě, protože neměl kde vhodně zaparkovat auto.
Nový systém začne nabíhat od začátku příštího roku postupně v jednotlivých městských částech. Diskuse se ještě vedou nad tím, zda se takto umožní lidem získat pro návštěvy 60 nebo 120 zvýhodněných parkovacích hodin. Celé to bude přitom fungovat velmi jednoduše: když za vámi někdo přijede, jednoduše zapíšete SPZ parkujícího auta do osobních stránek uživatele.
Není to ale jediná změna. Praha také od příštího roku upraví pravidla pro bezplatné státní nízkoemisních a bezemisních aut, zkrátka těch, co jejich espézetka začíná EL. Zdarma budou moci zóny placeného stání v Praze využívat jen Pražané, kteří tyto vozy vlastní, a ne už přespolní. Důvod je jednoduchý – těchto ekologických aut hodně přibývá. Pokud by i nadále měly parkování zdarma, bylo by to v neprospěch Pražanů, a to město nechce, byť jinak elektromobilitu podporuje.
Poslední výraznou změnou, kterou město zváží, je možnost dát pravidelným mimoměstským návštěvníkům slevy z parkovného. Zde však ještě proběhnou diskuse, hlavní je pro město zájem Pražanů.
Foto: ČTK