Skoro 400 metrů dlouhý a 16 metrů široký most z bílého betonu postaví konsorcium Metrostav TBR, Strabag a Firesta Fisher, které zvítězilo ve veřejné soutěži. Délka prací je naplánována na 810 dní. Most mezi Prahou 4 a Prahou 5 je jedna z nejdůležitějších staveb pro pražskou MHD. Vytvoří základním kámen takzvané jižní tramvajové tangenty, která propojí tramvajové tratě vedoucí od Barrandova a Modřan. Zlepší se přestupní vazby mezi dopravními uzly Lihovar a Dvorce. V budoucnu most denně využije až 50 000 Pražanů, jimž se výrazně se zjednoduší cestování mezi oběma břehy řeky.
Nový most zkrátí cestu tramvajím i autobusům. Autobusové linky, které dnes jezdí po Barrandovském mostě, na něj budou přemístěny, takže získají rychlejší a přímější cestu. Trasa se podstatně zkrátí tramvajovým linkám, které dnes musí zajíždět až k Palackého mostu. A cyklisté určitě uvítají spojení páteřních cyklotras A1 a A2 vedoucích po protilehlých březích Vltavy. Původně měl most sloužit i automobilům, ale mimo jiné kvůli odporu Prahy 4 bylo již před řadou let rozhodnuto, že obslouží jen MHD, pěší a cyklisty.
Nový most zatím nemá oficiální jméno. Pracovně se mu říká Dvorecký a jednou z možností také je, že bude pojmenován po nedávno zesnulé smíchovské rodačce Madeleine Albrightové.