Dopravní podnik zahájil letošní největší investici na stávající tramvajové trati. Za zhruba 240 milionů korun kompletně zrekonstruuje téměř 1,5kilometrový úsek mezi Ohradou a Palmovkou. Včetně betonové estakády Krejcárek, po které překonávají tramvajové linky velké převýšení mezi Žižkovem a Libní. Oprava bude znamenat úplné přerušení provozu na tomto úseku a vyžádá si změnu tras linek 1, 6, 10, 11, 13, 14, 19 a 95. Výluka potrvá do konce dubna příštího roku. Dobu stavby se podařilo zkrátit o dva měsíce a oprava tak proběhne v předstihu před zahájením prací na Libeňském mostu, aby cestující na Palmovce nebyli odstřiženi od obou směrů tramvají zároveň.
Investiční akce zajistí, aby estakáda vydržela alespoň dalších 30 let. Dopravní podnik musí z estakády odstranit celé tramvajové těleso, aby se dostal k mostní konstrukci pod ním. Ta se musí zkontrolovat, opravit a dostane novou izolaci. Jen z estakády je třeba odebrat například 1 246 metrů kolejí, více než 1 800 dřevěných pražců (pro zajímavost: ty jsou ještě původní z konce 80. let minulého století). A další tuny starého materiálu půjdou pryč i z navazujících úseků tak, aby bylo možno je nahradit novými pražci, kolejemi a vedením.
Oprava na Krejcárku je další z rozsáhlých letošních akcí, které Praha podniká pro vylepšení tramvajové dopravy. Již v únoru byla zahájena rekonstrukce kolejí na Rašínově nábřeží, která skoční 30. března. Bezprostředně na ni navážou práce na jedné z nejvytíženějších pražských tramvajových křižovatek Anděl, které potrvají do konce dubna. V dubnu pak začne stavba nové tramvajové trati Modřany – Libuše a bude zprovozněn nový úsek mezi Barrandovem a Holyní.