Můžeme se těšit na méně hlučné a bezemisní svezení po Praze. Dopravní podnik zahájil stavbu trolejového vedení pro novou trolejbusovou linku, která bude jezdit na trati z Palmovky přes Prosek a Letňany do Čakovic. Jedenáct kilometrů trolejí bude postaveno ještě letos a na podzim už pojede současná autobusová linka 140 jako trolejbus číslo 58! Po zprovoznění trati se do metropole po padesáti letech plnohodnotně vrátí trolejbusová doprava. Poslední trolejbusy totiž z Prahy zmizely v roce 1972.
Výhody trolejbusů oproti klasickým autobusům jsou evidentní: bezemisní, tišší a plynulejší provoz. Například na trase budoucí trolejbusové linky dnes autobusy v prudkém stoupání Prosecké ulice spotřebovávají zhruba 52 litrů nafty na 100 kilometrů. Díky moderním technologiím navíc ani není třeba kvůli provozu trolejbusů natahovat všude dráty vedení. Používají se totiž vozy, které velkou část trati mohou ujet na baterie. Nevznikne tak les nových stožárů pro trakční vedení.
Už je dokonce i rozhodnuto, jaké stroje budou přepravu zajišťovat. Můžeme se těšit na supermoderní skoro 19 m dlouhý trolejbus pro 134 cestujících SOR, kterých dopravní podnik získá celkem 15.
Linka do Čakovic přitom nezůstane osamocena. V aktuálním plánu se počítá se zprovozněním celkem 6 trolejbusových linek. Z letištní linky 119 se stane linka 59, autobusová linka 131 jezdící přes Hanspaulku se promění v trolejbus 51, linka 137 se přečísluje na číslo 52. Páteřní linka 191 z Anděla přes Petřiny na letiště ponese označení číslo 50 a ze strahovské linky 176 se stane linka 53.