Z dlouhodobých statistik se ukazuje, že na většině nehod s tramvajemi se podílejí muži. Loni stáli za 51 případy, tj. podíleli se více než 61 % na celkové statistice. A všichni čtyři mrtví byli také muži. Ženy figurovaly u 21 nehod a nejméně se na počtu srážek s tramvajemi podílí děti. Loni to bylo 12 srážek, tedy zhruba 14 % všech nehod.
V minulém roce se výrazně zvýšil podíl cizinců u tramvajových nehod. Celkem byli účastni u 25 případů, tedy skoro třetiny srážek. Vysokou účast cizinců lze přičíst návratu turistů do Prahy, ale pravděpodobně také zvýšenému pohybu uprchlíků z Ukrajiny.
Nejčastější příčiny nehod? Mnoho chodců se bohužel stále ještě domnívá, že na přechodu mají přednost i před přijíždějící tramvají. To samozřejmě neplatí, tramvaje nemohou brzdit na každém přechodu. A navíc, tramvaj má kvůli velké hmotnosti i značnou setrvačnost, takže zastavit prostě nestihne. Přitom ke 33 srážkám došlo na přechodu pro chodce. Na druhém místě je nepozornost, hlavně sledování displeje mobilu a sluchátka s hlasitou muzikou na uších. V takové situaci tramvaj buď nevidíte nebo neslyšíte. Velkou roli hraje také špatný odhad vzdálenosti, když se někdo na poslední chvíli snaží přeběhnout koleje v naději, že „to ještě stihne“.
Prvních 15 minut zdarma od vypůjčení kola může využít každý majitel platné elektronické předplatní jízdenky pro území Prahy (nahraný na kartě Lítačka, v mobilní aplikaci PID Lítačka nebo na platební kartě či In Kartě Českých drah), který svůj aktivní účet v Lítačce propojí s aplikacemi provozovatelů sdílených kol Rekola nebo Nextbike, a to až dvakrát denně.
Srážky s chodci tvoří pouze malý podíl na celkovém počtu nehod tramvají v Praze. V loňském roku to bylo necelých 6 %. Absolutní většinu dopravních nehod tramvají tvoří střety s motorovými vozidly. V loňském roce jich bylo celkem 1241, tedy více než tři nehody každý den.