Investice do trolejbusů výrazným způsobem přispívají k diverzifikaci vozového parku Dopravního podniku tak, aby se snížila závislost na fosilních palivech. Navíc ekologicky čisté trolejbusy přispívají k plnění klimatických závazků Prahy, které mimo jiné stanoví, že do roku 2030 město sníží emise CO2 o 45 % oproti roku 2010. Přínos nasazení trolejbusů pro plnění tohoto závazku je jednoznačný: kromě tišší a plynulejší jízdy, mají nulové emise.
Nové trolejbusy budou jezdit místo dieselových autobusů na linkách 131, 137, 176, 191 a 201 na levém břehu Vltavy, jejichž elektrifikace se připravuje. Bude se jednat o vozy standardní 12metrové délky s kapacitou minimálně 25-35 sedadel pro cestující. Trolejbusy budou samozřejmě plně nízkopodlažní, vybaveny odbavovacím a informačním systémem. Velikost poptávaných trolejbusů odpovídá předpokládanému vytížení, a především dopravním podmínkám na linkách, které budou obsluhovat. Například na linku 119 (budoucí trolejbusovou 59) z Veleslavína na letiště totiž bude nasazen obří velkokapacitní trolejbus s délkou přes 24 metrů. Na vůbec první trolejbusové lince (58), která byla v Praze po 50 letech zprovozněna, zase jezdí vozy s délkou 18 metrů.
Dopravní podnik požaduje, aby se jednalo o takzvané parciální trolejbusy, které umí jezdit nejen při napájení z trolejové sítě, ale i na baterie. Konstrukční rychlost nabízených vozidel musí být minimálně 70 km/h, přičemž by ji měly dosahovat v obou režimech jízdy. A na samotné baterie musí být trolejbus schopen ujet minimálně 15 kilometrů.
Dopravní podnik bude dodavatele vybírat nejen podle ceny, ale také délky záruky a termínu dodání. Cena bude mít váhu 68 %. Délka záruky na trolejbus má váhu 20 %, délka záruky na trakční akumulátor 7 % a termín dodání trolejbusů váhu 5 %, přičemž maximální doba by neměla překročit 14 měsíců od objednávky.