Most mezi Prahou 4 a Prahou 5 je jedna z nejdůležitějších staveb pro pražskou MHD. Vytvoří základní kámen takzvané jižní tramvajové tangenty, která propojí tramvajové tratě vedoucí od Barrandova a Modřan. Zlepší se přestupní vazby mezi dopravními uzly Lihovar a Dvorce. V budoucnu most denně využije až 50 000 Pražanů, jimž se výrazně se zjednoduší cestování mezi oběma břehy řeky. Podle plánů rozvoje tramvajové dopravy v Praze by pak tangenta měla pokračovat tratí z Podolí vzhůru na Budějovickou. Tramvajové tangenty (v plánu jsou ještě Severní tangenta a Východní tangenta) umožní dopravně propojit městské čtvrti tak, aby mezi nimi Pražané nemuseli cestovat s přestupem přes přetížené centrum.
Nový most zkrátí cestu tramvajím i autobusům. Autobusové linky, které dnes jezdí po Barrandovském mostě, na něj budou přemístěny, takže získají rychlejší a přímější cestu. Tím se ale zároveň na Barrandovském mostu uvolní trochu prostoru pro automobily. Trasa se podstatně zkrátí i tramvajovým linkám, které dnes musí zajíždět až k Palackého mostu. Současně propojí tramvajové tratě, které vedou po obou březích řeky. A cyklisté určitě uvítají spojení významných cyklo křižovatek Dvorce a Lihovar na protilehlých březích Vltavy. V režimu dopravy na mostě tak Praha vyšla vstříc podmínkám městské části Praha 4 a z automobilů budou mít na vjezd povolen jen vozy záchranného systému.
Podle nynějších plánů by po mostě měly jezdit tramvaje číslo 2 a 20. Linka číslo 20 by přes Dvorecký most spojila Dejvice, Malou Stranu a Smíchov na levém břehu s Braníkem a Modřany na pravém. Po dokončení tratě na Libuš by zajížděla až tam. Kvůli zachování dostatečné kapacity v tramvajích po přesměrování linky číslo 20 do Modřan, ji nahradí na Barrandově linka číslo 15. Tramvaj číslo 2 by jezdila z Albertova přes Výtoň do Podolí a následně by za zastávkou Kublov uhnula na Dvorecký most a přejela na Smíchov k Lihovaru a dále do Hlubočep. V zastávce Zlíchov by pak cestující mohli přestoupit na linky číslo 4, 5, 12 a 15 nebo na autobus číslo 120.
Skoro 400 metrů dlouhý a 16 metrů široký most z bílého betonu postaví konsorcium Metrostav TBR, Strabag a Firesta Fisher, které zvítězilo ve veřejné soutěži. Délka prací je naplánována na 810 dní a most tak bude hotov počátkem roku 2025. V následujících dnech začne příprava zařízení staveniště, následovat bude tzv. skrývka zeminy na obou březích, kdy ji dělníci v místě stavby odtěží. Pak se práce přesunou přímo do řeky, kde se začnou stavět pilíře.
Autory architektonického zpracování mostu, které je výrazně inspirováno kubismem, jsou ateliéry Tubes a Atelier6. Architekti ve spolupráci s Krištofem Kinterou zpracovali i návrhy využití podmostních prostor pro volnočasové aktivity a kavárnu. Na podolské straně bude občerstvení a skatepark, druhý konec mostu bude vyhrazen umění a designu. Má zde být například přehlídka lamp ze světových metropolí. Na žádost Prahy o zaslání pouličních lamp zatím reagovalo 50 měst.
Nový most zatím nemá oficiální jméno. Pracovně se mu říká Dvorecký, padl také návrh pojmenovat jej po nedávno zesnulé smíchovské rodačce Madeleine Albrightové nebo mu dát název Zlíchovský most.
Zatím poslední pražský most přes Vltavu, Trojský most, je v provozu od října 2014. Nahradil provizorní tramvajový most z roku 1981 přezdívaný Rámusák. V roce 2020 město zprovoznilo novou lávku přes Vltavu v Troji na místě té, která se zřítila v roce 2017. Magistrát také letos zahájil stavbu Štvanické lávky z Holešovic do Karlína.