Nová stavba vzniká na území, kde od roku 1951 stála nejmladší z tramvajových vozidel. Přesto byl její stav paradoxně nejhorší, což vedlo až k demolici. Nyní zde vyroste nejmodernější stavba svého druhu v Česku. Hlavní částí stavby vozovny Hloubětín bude nová hala, která bude mít dvě části: deponovací s kapacitou až 61 článkových tramvají délky až 32 metrů (odpovídající typu 15T) a opravárenskou se šesti stanovišti s kapacitou až 12 vozidel. Hala bude stavebně rozdělena na část využívanou pouze pro odstávku vozů a část pro údržbu, čímž se významně zredukuje prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení. Vozovna bude jako celek výrazně úspornější než ostatní tramvajové garáže v Praze. Budou zde vrty pro tepelná čerpadla, solární panely, myčka tramvají bude využívat recyklovanou dešťovou vodu. Na místě již nyní funguje energocentrum, které bude budoucí vozovnu zásobovat elektřinou.
V současnosti využívá DPP k parkování svých zhruba osmi set tramvají šest vozoven: v Kobylisích, Motole, Strašnicích, Vokovicích, na Žižkově a na Pankráci. Sedmou vozovnou bude ta hloubětínská, o další město uvažuje na stávající smyčce tramvají u vlakového nádraží v Braníku. Ta by měla pomoci na jihu metropole, kam musí tramvaje dojíždět ze vzdálených vozoven, a ušetřila by čas i kilometry.
Předpokládané celkové náklady na výstavbu nové vozovny Hloubětín jsou téměř 1,9 miliardy korun. S jejím otevřením se počítá v říjnu 2024.
Vizualizace: Metroprojekt