Cestující si nové navigační cedule mohou prohlédnout na nástupišti a v západním vestibulu stanice. Zůstává zde ale i dosavadní podoba značení, aby si každý mohl udělat srovnání. Na Palmovce se nová grafika testuje s využitím stávajících fyzických nosičů. Následovat budou stanice Háje a Karlovo náměstí, kde se budou prověřovat i nové 3D nosiče. Fyzické navigační prvky pro pěší a nová grafika pro zastávky povrchové dopravy se pak bude zkoušet na Palackého náměstí. Navigace přitom nemá spojit jen dopravní prostředky, ale i sjednotit i celé město na povrchu i pod povrchem. Mimo cedule v metru půjde třeba o totemy, obelisky, směrovky pro pěší nebo informace na zastávkách včetně zcela nových map okolí.
Praha chce při pilotních instalacích získat reakce běžných cestujících, hlavně jejich zkušenosti se základními uživatelskými parametry, jako je čitelnost nových navigačních prvků, jejich srozumitelnost či srovnání se stávajícím systémem. Proto připravuje rozsáhlou on-line anketu, v níž se každý Pražan bude moci ke grafice vyjádřit.
Další nové prvky začne město instalovat v průběhu příštího roku. Zavádění nového informačního systému přitom bude postupné, například při rekonstrukcích nebo velkých opravách. A samozřejmě bude nasazen také na všech nových stanicích (například v rámci nového linky metra D).
Koncepci systému vytvořil český tým tvořený grafickým studiem Side2, ateliérem A69 architekti a typografickým studiem Superior Type, který zvítězil v mezinárodní soutěži. Vítězný návrh charakterizuje srozumitelnost, jednoduchost a dobrá čitelnost. Základní podkladovou barvu tvoří černá, na níž se informace propisují bílým, speciálně vytvořeným písmem Prague Citizen. Pro navigaci pěších je určena barva oranžová, pro informace o výlukách a opravách pak barva šedá. Nově vznikla také kolekce 26 stylizovaných piktogramů se zobrazením nejvýznamnějších pražských objektů.