Nová trať bude dlouhá zhruba tři kilometry, na kterých bude sedm párů zastávek. Přímé propojení Čakovic a Letňan s Kobylisy částečně napraví nevhodné ukončení trasy metra C na hranici Letňan, které je mimo hustě osídlenou oblast. Tramvajová trať tak nabídne dopravu na stanici metra C Ládví a propojí dvě území, která jsou nyní takřka neprostupně rozdělena napříč Cínoveckou ulicí.
Městské čtvrti Letňany a Čakovice dlouhodobě usilují o posílení veřejné dopravy v severní části Prahy. Oblast trpí silnou dopravní zátěží, kterou v budoucnu ještě navýší nová čtvrť se zhruba 7 000 byty, která má vyrůst na ploše bývalého závodu Avia v Čakovicích.
Stavba trati bude koordinována s dalšími projekty, které mají v dané lokalitě vzniknout. Mezi nimi je například areál Ipodec nebo stavba trolejbusové trati. Součástí přípravných prací bude také urbanisticko-architektonická studie okolí nádraží v Čakovicích, kde bude možné přestupovat z vlaků na tramvaj a autobusy. Vybudováno bude také záchytné parkoviště P+R. Projekt trati přitom vyžaduje změnu současného územního plánu a stavět by se tak mohlo zhruba v horizontu čtyř let.
Praha intenzivně připravuje i další tramvajové tratě. Nedávno dopravní podnik otevřel kilometrový úsek kolejí ze stanice Sídliště Barrandov do Holyně, který v budoucnu plánuje prodloužit do Slivence, a přestupní uzel Depo Hostivař. Aktuálně se staví trati z Modřan do Libuše a z Divoké Šárky na Dědinu. Ještě v září bude zahájena stavba mostu z Podolí na Smíchov.
Foto: DPP – Václav Holič