Nové tramvajové zastávky jsou nyní posunuty blíže směrem k metru, což urychlí cestování, a jsou také bezbariérové. Celkem zde bylo položeno 1,2 kilometru nových kolejí. Premiéru zde mají i nové zastávkové přístřešky i odjezdové panely, které chce město postupně rozšiřovat po celé Praze. V následujících letech je pak v plánu prodloužení tramvajové tratě z Hostivaře až do Štěrbohol.
Atraktivita tohoto přestupního uzlu se ještě zvýší poté, co zde vyroste nové P+R parkoviště pro 650 aut a nová železniční zastávka pro příměstské linky – poté již bude zajištěn plynulý přechod mezi všemi druhy dopravy – metrem, tramvajemi, auty, autobusy i vlaky.
Nový tramvajový uzel je pokračováním rychlého tempa stavby nových tramvajových tratí a v Praze v posledních letech a měsících. Letos na jaře dopravní podnik otevřel kilometrový úsek ze stanice Sídliště Barrandov do Holyně, který se v budoucnu prodlouží do Slivence, ještě před tím, než zde vznikne nová městská čtvrť. Loni Praha dokončila smyčku na Zahradním Městě a prodloužila koleje z Pražského povstání na Pankrác, cestujícím slouží také nové koleje v Opletalově ulici.
Letos v březnu byla zahájena stavba trati z Modřan do Libuše se čtyřmi zastávkami a v celkové délce 1,7 kilometru. V červenci následoval start stavby trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina. Dlouhá je 2,3 kilometru a bude na ní pět párů zastávek.
V červnu pak také radní schválili stavbu pětikilometrové trasy s devíti zastávkami z Nádraží Podbaba na Suchdol. Zde by tramvaje měly sloužit dopravě obyvatel z plánovaných nových domů. Zároveň je ale přivítají lidé ze Suchdola a studenti, kteří tam dojíždějí na Českou zemědělskou univerzitu.
Foto: DPP – Václav Holič