Pět nových zastávek, stromořadí a zelené koleje. Stavba tramvajové tratě na Dědinu odstartovala

Dopravní podnik zahájil stavbu další z nových tramvajových tratí, tentokrát z Divoké Šárky na sídliště Dědina. Nová trať bude dlouhá 2,3 kilometru a bude na ní pět párů zastávek. Linky 20 a 26 začnou na Dědinu jezdit již příští rok na podzim.

0 Shares

Nová trať nabídne obyvatelům sídliště Na Dědině a vznikající bytové výstavby kolem Drnovské ulice přímé spojení nejen k metru A, ale také k úřadům a zdravotnickým zařízením v Praze 6 a dále do centra. Nový úsek naváže na stávající trať, která má nyní konečnou ve stanici Divoká Šárka. Vznikne na něm pět párů bezbariérových zastávek: Divoká Šárka, Vlastina, Sídliště na Dědině, Ciolkovského a Dědinská, která bude konečnou. Jde o nejdelší tramvajový úsek z těch, které se v poslední době začaly stavět. Je také nejkomplikovanější, především proto, že vede stávající hustou zástavbou.

V rámci výstavby trati získá zcela novou urbanistickou podobu Vlastina ulice. Ve středu ulice vznikne stromořadí, od něj k oběma okrajům zatravněná tramvajová trať, jízdní pruhy pro auta a místa pro podélné parkování. Trávu mezi kolejemi vystřídá zpevněný povrch pouze v zastávkách a v místech přejezdu automobilů.

Aby se dostatečně kompenzoval úbytek parkovacích míst, bude na sídlišti Dědina vystavěn nový parkovací dům s kapacitou 290 parkovacích míst, která budou určena pro místní obyvatele.

Po smyčce Depo Hostivař a trati Modřany – Libuš letos dopravní podnik zahajuje třetí novostavbu na pražské tramvajové síti. A nezůstane jen u nich. Do konce tohoto roku začne ještě stavba nové vozovny Hloubětín a mostu mezi Prahou 4 a 5 pro MHD, pěší a cyklisty.

Aktuální informace o průběhu stavby budou k dispozici na webu dopravního podniku.

Vizualizace: Metroprojekt