Stavbu pětikilometrové trasy s devíti zastávkami z Nádraží Podbaba na Suchdol schválili pražští radní na základě studie rozvoje oblasti Nového Sedlce. Zde by tramvaje měly sloužit dopravě obyvatel z plánovaných nových domů. Zároveň je ale přivítají lidé ze Suchdola a studenti, kteří tam dojíždějí na Českou zemědělskou univerzitu.
Tramvaje zajistí vysokou spolehlivost spojení, jelikož přímo navážou na již existující tramvajovou trať v ulici Jugoslávských partyzánů, kde se dnes autobusy často dostávají do kolon. Lidé ze Suchdola se tak bez přestupu dostanou tramvají až ke stanici metra Dejvická na Vítězném náměstí. Na Suchdole by současně mělo vzniknout i odstavné parkoviště P+R, takže tramvaje využijí i přespolní přijíždějící do Prahy ze severu, například z Kralup nad Vltavou.
Praha intenzivně připravuje i další tramvajové tratě. Nedávno dopravní podnik otevřel kilometrový úsek kolejí ze stanice Sídliště Barrandov do Holyně, který v budoucnu plánuje prodloužit do Slivence. Loni podnik dokončil smyčku na Zahradním Městě a prodloužení kolejí z Pražského povstání na Pankrác. V březnu byla zahájena stavba trati z Modřan do Libuše. V létě odstartuje stavba tratě na Dědinu a mostu mezi Podolím a Smíchovem, který bude určen pro MHD, pěší a cyklisty.
Nejen tyto již připravované, ale také další plánované tratě jsou podrobně popsány v koncepčním materiálu „Rozvoj linek PID v Praze 2022-2032“, který schválili pražští radní. Tento výhled do budoucnosti zahrnuje nejen tramvaje, ale dává celkový obrázek, kam se bude hlavní město směrovat rozvoj metra, autobusů či trolejbusů v nejbližším desetiletí.
Foto: DPP