Největší zásluhy patří samotným řidičům, kteří volí alternativní objízdné trasy, a pozitivní vliv mají také úpravy v okolí mostu, kdy například vznikla nová rampa u Lihovaru a druhá rampa z mostu do Modřanské byla rozšířena o jeden pruh.
Technická správa komunikací začala ihned po začátku oprav na mostě sbírat data z mobilní aplikace Waze, z měřících vozidel a z telematických dopravních systémů. A ta dokazují, že doprava přes opravovaný most nebo v oblastech kolem něj se oproti stavu před zahájením rekonstrukce zpomalila jen nepatrně. Prakticky na všech měřených úsecích řidiči nabírali zpoždění kolem jedné či dvou minut ve srovnání s obdobím před rekonstrukcí. Jako nejproblematičtější se ukázal průjezd Komořanskou ulicí, kde se jízdní doba ze Zbraslavi do Modřan prodloužila z 3,5 na 9 minut. Naopak v navazujícím úseku v Modřanské se až k rampě na Barrandovský most se jezdí dokonce zhruba o minutu rychleji.
Problémy nemají ani autobusy MHD a jejich provoz běží téměř shodně jako v čase před opravami. Dopravní podnik měřil zdržení autobusů mezi zastávkami na trasách vedoucích přes Barrandovský most. Z telemetrie vyplývá, že největší zpoždění mezi zastávkami nabírají linky 170 v ulici K Barrandovu a 165 v Komořanské. Ale autobusy 196, 197, 129, 241, 318, 334 jezdí v oblasti Barrandovského mostu dokonce rychleji.
Technická správa komunikací využila také měřicí vůz, aby otestovala, jaké jsou jízdní časy na dvou nejčastějších objízdných trasách. V úseku Strakonická z centra-Zbraslavská-Pražský okruh-K Barrandovu-Jižní spojka projede vůz v ranní i odpolední špičce zhruba o minutu rychleji než před uzavírkou. Trasa Strakonická do centra-Pražský okruh Lahovice-Pražský okruh Modetice-D1-Jižní spojka je naopak ráno o přibližně tři minuty pomalejší a odpoledne zde zdržení narostlo o 7 minut.
Foto: PORR