Půlroční pilotní projekt Pražské integrované dopravy a poskytovatelů sdílených kol (Rekola a Nextbike) nabídl majitelům Lítačky možnost využívat zdarma na kratší 15minutové jízdy sdílené kolo. A jednoznačně prokázal, že o kombinaci hromadné dopravy a využití kola na první nebo poslední část cesty po městě je velký zájem. A tak Praha na základě pozitivních ohlasů vypisuje veřejnou zakázku, jejíž vítěz bude bikesharing s Lítačkou provozovat po následující čtyři roky. Do systému přitom budou zapojena nejen standardní kola, ale nově možná i elektrokola, aby si každý mohl vybrat, co mu lépe vyhovuje.
Pražané si v uplynulých šestí měsících kola půjčovali nejčastěji na dobu kolem 5 minut, nejvíce v přepravních špičkách, a to ráno kolem sedmé a odpoledne mezi 14. a 17. hodinou. Největší zájem o sdílená kola je v uzlových bodech městské hromadné dopravy, zejména v oblastech Holešovic, Dejvic, Karlína a Starého Města. Atraktivní je také celá oblast podél vltavských břehů. Ve zkušebním provozu si kolo půjčilo 12 tisíc lidí a více než 77 % z nich službu využilo opakovaně. Celkový počet výpůjček přesáhl 164 tisíc.
Sdílená kola výrazně usnadňují „první a poslední kilometr“ cesty Prahou a dále rozšiřují výhody dlouhodobých kuponů MHD. Proto Praha postupně přidává cyklostojany ke stanicím metra a chystá je i pro přestupní tramvajové uzly, kde se pohybuje hodně Pražanů. A jako jednu z podmínek veřejné zakázky stanovilo hlavní město rozmístění kol u 90 % stanic metra.