Rozsáhlé úpravy promění oblast od Klementina přes Křížovnické náměstí až po Národní divadlo. Propojením tří koordinovaných akcí vznikne veřejný prostor s výrazným upřednostněním těch, kteří jej nejvíce využívají, tedy chodců a cestujících v tramvajích. Z hlediska jednotlivých druhů dopravy totiž nyní Smetanovo nábřeží většinově právě lidé v MHD, chodci a cyklisté. Na individuální automobilovou dopravu připadá zhruba 30procentní podíl.
Na Křížovnickém náměstí se doprava kříží s Královskou cestou, po které v letních měsících proudí až 100 tisíc chodců denně. Podmínky pro ně zlepší široká pěší promenáda od Karlova mostu přes Smetanovo nábřeží až po Národní divadlo. Na Smetanově nábřeží vznikne nové stromořadí o 17 stromech, místo doplní lavičky a také samostatná cyklostezka, která v tomto jinak velmi cyklisticky frekventovaném úseku chybí. Zůstanou přitom zachovány možnosti parkování pro zásobování blízkých podniků.
Další stavební úpravy zlepší podmínky pro městskou hromadnou dopravu a cestující. Vznikne nová tramvajová zastávka Karlovy lázně ve směru z centra. Dnes se totiž jedná o jeden z nejdelších úseků bez tramvajové zastávky v centru města. Současná zastávka Karlovy lázně se také dočká opravy. Bude doplněna nástupním mysem, který vyplní místo mezi tramvají a obrubníkem a umožní bezbariérový nástup.
Změna se bude také týkat současného uspořádání zastávek Národní divadlo, kvůli kterým musí tramvajové linky 2 a 18 stavět dvakrát v jedné zastávce. Ta na Smetanově nábřeží se zruší a uvolní místo chodcům a stromům. Linka 17 bude nově stavět v plánované stejnojmenné zastávce na Masarykově nábřeží. Zcela nová tramvajová zastávka vznikne ve směru do centra před budovou Národního divadla u Žofína. Součástí je ale i rekonstrukce nástupiště již existující zastávky v opačném směru, a to včetně navazujících chodníků.
Celá přeměna vzniká podle návrhu Institutu pro rozvoj a plánování hlavního města Prahy a chce v maximální míře nábřeží vrátit jeho původní promenádní funkci, s níž bylo postaveno.