Rekonstrukce 570 metrů dlouhého úseku začne 15. února a vše bude hotovo na Apríla. Trať v těchto místech od roku 1979 prošla jen dílčími opravami. Nyní je na konci životnosti a radikální zásah do kolejového svršku je nevyhnutelný.V DPP se rozhodli se stavbou začít již v únoru, aby na jaře byla hotová. Využijí tak slabší provoz na náplavce, kde je v zimě méně chodců a cyklistů, i menší hustotu aut na nábřeží.
Rekonstrukci tramvajové tratě na Rašínově nábřeží uvítají zejména obyvatelé okolních domů. Provoz na nové trati totiž bude o poznání tišší. Plánované rozšíření nástupiště tramvajové zastávky Výtoň a vybudování zábradlí i nového přechodu pro chodce zase potěší děti, rodiče i pedagogy ze základní školy Vratislavova. Cesta do školy tak bude mnohem bezpečnější.
V průběhu rekonstrukce budou odkloněny linky tramvají a část automobilové dopravy bude svedena na náplavku. Pražané ale o svoji promenádu, která je oblíbeným místem procházek, trhů a dalších akcí, nepřijdou. Vše je vyřešeno tak, že běžné aktivity zde budou probíhat v neomezeném rozsahu.
Pár čísel na závěr: rekonstrukce tratě si vyžádá celkem 2 276 metrů nových kolejnic, tj. 125 tun, dále 460 nových betonových pražců, 1 100 m3 betonu, 3 700 m2 antivibračních rohoží, 1 150 metrů betonových L profilů, 3 600 m2 litého asfaltu či 370 metrů kabelů.