Geologický průzkum skončil, stavba metra D odstartuje na jaře

Dva roky tu makala parta 60 chlapů, stavařů, techniků a geologů. Aby tu zhruba za sedm let mohl proudit dav 120 tisíc lidí denně. Právě dokončili geologický průzkum pro budoucí metro D. Stavba tak může začít.

75 Shares

V rámci průzkumu se testovaly geologické poměry v oblasti Pankráce, kde stavba metra D začne na úseku mezi stanicemi Pankrác – Olbrachtova. Stanice Pankrác navíc bude přestupní a propojí novou trať s linkou C. Při průzkumu byly vyhloubeny celkem 4 štoly v celkové délce zhruba 500 metrů, které budou součástí budoucích traťových tunelů, stanic, výstupů nebo přestupních chodeb. V rámci průzkumných prací, které probíhaly od konce roku 2019, bylo, zjednodušeně řečeno, třeba prověřit vlastnosti masivu v místech budoucích ražeb.

Průzkumy přitom potvrdily výsledky z předchozích vrtů. Geologické podmínky jsou v tomto úseku metra D složité. Masiv je v těchto místech tvořen rozrušenými vrstvami jílovitých břidlic. Navíc tudy vedou inženýrské sítě, kanalizace a roury s pitnou vodou z Želivky a trasa metra C. Aby to raziči metra měli ještě složitější, na povrchu stojí nejvyšší budovy v Praze, na které se také musí brát ohledy. Vlastní stavební práce tak budou výzvou pro nasazení moderních technologií. 

S nimi se už letos na jaře začne razit první část mezi stanicemi Pankrác D a Olbrachtova. Stavba zbrusu nové linky tak bude zahájena po dlouhých 43 letech (naposledy linka B v roce 1979). Celá trasa metra I.D bude dlouhá 10,6 km s celkovým počtem 10 stanic (4 ražené, 5 hloubených a 1 povrchová): Náměstí Míru, Náměstí bratří Synků, Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice a Depo Písnice. Provoz bude zajišťovat 17 čtyřvozových souprav bez strojvedoucího. Předpokládaná cena je necelých 98 miliard korun.