Pro Prahu je nyní nejdůležitější dvanáctikilometrový úsek 511 mezi dálnicí D1 a hradeckou D11, jehož dostavbu ovšem dlouhodobě připomínkují přilehlé obce. Dokončení úseku 511 by snížilo množství aut, hluk a smog především na Štěrboholské radiále a Jižní spojce. A jako na spásu na něj čekají hlavně lidé z kamiony zužovaného Spořilova. Stavba sice prošla procesem posouzení vlivu na životní prostředí, ale stále bohužel nemá územní rozhodnutí.
Praha se do stavby zapojila závazkem postavit kolem rušných křižovatek zelené pásy a hlukové valy, aby se odclonil ruch a prach od nejpostiženějších městských částí. Zatímco pozemky přímo pod budoucí silnicí vykupuje státní Ředitelství silnic a dálnic, Praha se soustředí na okolní parcely.
Město již vykoupilo přes 116 tisíc metrů čtverečních pozemků za 110 milionů korun. Vznikne na nich zelený pás a protihlukový ochranný val vysoký 30 až 35 metrů, který odstíní před provozem rezidenční zástavbu v Běchovicích. Na vybudování valu přitom bude zřejmě použit vykopaný materiál ze stavby metra D nebo Městského okruhu. Což bude výhodné z ekologického hlediska, protože nákladní auta nemusí jezdit z velké vzdálenosti.
Ministr dopravy Martin Kupka při svém nástupu do funkce označil dostavbu Pražského okruhu za jednu z absolutních priorit svého resortu. A Praha, která nyní vlastní zhruba 40 % pozemků potřebných pro zelené pásy na úseku 511, pomáhá státu stavbu urychlit.