Praha koupí 15 supermoderních trolejbusů

Praha bude prvním městem, kde začnou jezdit supermoderní trolejbusy SOR TNS 18. Dopravní podnik rozhodl, že koupí flotilu 15 těchto elektrických korábů pro linku 58 z Palmovky do Čakovic, na níž bude v hlavním městě po padesáti letech obnoven provoz trolejbusové dopravy.

ben
666 Shares

Nové trolejbusy pro Prahu představují skutečně to nejlepší, co lze v současné době pro tento typ dopravy pořídit. Skoro devatenáctimetrové vozy jsou doslova nabity nejmodernější technikou a řadou vychytávek pro pohodlí cestujících. Příkladem může být systém naklápění karoserie pro snížení nástupní hrany, který výrazně usnadňuje nástup do vozu. Ten je vybaven také výklopnou plošinou pro osoby s omezenou schopností pohybu. Kloubový a 100% nízkopodlažní kloubový trolejbus je plně klimatizován. Najednou pojme 134 lidí, z toho 41 sedících a 95 stojících, maximální rychlost činí 65 kilometrů.

Trolejbus má baterie, to znamená, že nemusí být po celou dobu provozu napájen z trolejí. Při plném výkonu a zapnuté klimatizaci či topení ujede na baterii 12 kilometrů. Což je v pražských podmínkách zcela dostačující. Disponuje zařízením pro automatické počítání cestujících, kamerami monitorujícími interiér, čelní nehodovou kamerou, boční a couvací kamerou či kamerou snímající trolejbusové sběrače.

Pořízením nových trolejbusů pokračuje projekt modernizace vozového parku autobusů DPP, jehož cílem je do roku 2030 alespoň tři čtvrtiny současných dieselových autobusů nahradit  bezemisními elektrobusy, bateriovými trolejbusy a nízkoemisními autobusy.